• Объявления

    • Мысив Макарий

      Мы рады приветствовать вас на нашем форуме!   26.10.2016

      Мы рады приветствовать вас на нашем форуме!   Целью создания нашего форума является общение. Форум еще будет дорабатываться и претерпевать некоторые изменения функционального плана. Просим Вас ознакомиться из структурой проекта:   Из чего состоит форум?             1. Непосредственно сам форум. Технический раздел будет извещать Вас о различных нововведениях, а так же здесь вы можете оставить свое предложения или пожелание по сайту и форуму. Воскресная школа. В этом разделе будет размещаться вся информация по обучению, объявления и новости, обсуждение лекций и тем по предметам, а также, приниматься на рассмотрение ваши пожелания и замечания связанные с школами. Главный раздел. Форумы для обсуждения богословских, церковно-практических и других вопросов, а так же литературы. Разное. Название раздела и созданные форумы говорят сами за себя.  Если для вашей темы нету соответствующего раздела, создайте её в разделе "Оффтоп", возможно, мы упустили его из виду и обязательно исправим ситуацию. 2. Галерея. Станет доступной в ближайшее время, по заполнении. 3. Календарь. Это дополнение к форуму будет извещать Вас о различных мероприятиях. 4. Файлы. Создан в дополнение ко всем форумам для структуризации материалов. Добавлять файлы может исключительно администрация. 5. Блоги. На данный момент создавать блог могут наши модераторы, преподаватели и священнослужители. Вопрос о дальнейшем расширении этого приложения будет решаться в будущем. 6. Вопросы священнику. Данная ссылка навигации ведет прямиком в раздел "Вопросы священнику". Учтите, все вопросы в данном разделе будут проходить модерацию. 7. Администрация. Включает в себя священноначалие, директорат воскресных школ и преподавателей.   Всем приятного времяпровождения! Регистрируясь, вы автоматически соглашаетесь со всеми правилами ресурса. И помните: «За всякое праздное слово, какое скажут люди, дадут они ответ в день суда» (Мф. 12: 36)
    • Мысив Макарий

      Зачем регистрироваться?   30.10.2016

      Регистрация необходима для создания тем, загрузки материалов и комментирования. Приступить к регистрации
Анна Ветрова

Дружина апостола Петра (стаття для обговорення)

8 сообщений в этой теме

      385873370 (1).jpgРеальність цікавіша за художні вигадки Дена Брауна.

   Історія про те, як Христос зцілив тещу апостола Петра, не є таємницею, але майже невідома навіть церковному загалу, хоча і взята з Євангелія. Перекажу для тих, хто не читав і чує про це вперше.

   Христос приходить в дім Петра, але виявляється, що Петрова теща у гарячці (лежить з температурою, по-нашому). Христос зціляє її, і вона відразу встає і починає прислужувати гостям.
  Невеличкий побутовий епізод, довкола якого постійно жартують дружини священиків, запитуючи, що простіше – накрити на стіл самому чи попросити Христа зцілити тещу?

   Але цього разу в мене виникло зовсім інше запитання: а що сталося з дружиною апостола Петра після того, як він пішов за Христом? Логічна відповідь випливала з євангельського читання, яке мені довелося тлумачити за службою в неділю напередодні. Там йшлося про те, що після чудесного улову і після обіцянки Христа зробити рибалок "ловцями людей" Петро разом з іншими "полишає все" і іде за Христом.

  Закликавши своїх друзів-парафіян уподібнитися апостолам, я побачив в очах декого з них збентеження. Це примусило мене замислитися і зрозуміти, що послідувавши за Христом, апостоли не перестали бути рибалками. Вони продовжують ловити рибу і разом з Христом, і після його Воскресіння. Апостоли заробляли собі на життя власною працею, просто ця праця перестала бути головним сенсом їхнього життя.

   Можливо, щоб перевірити правдивість власних висновків щодо рибалок мені захотілося дізнатися про дружину апостола Петра. Бо, якщо була теща, то точно мала бути і дружина. "Вікіпедія" впевнено повідомила, що про дружину апостола Петра нічого не відомо. Але я не довірився "Віці" і продовжив пошук. І вже за декілька кліків мені вдалося знайти те, що напевно має знати кожен, хто постійно читає Святе Письмо. І хоча я один із таких людей, але для мене це стало одкровенням.

   Виявилося, що про дружину апостола Петра згадує в одному зі своїх послань апостол Павел. І не просто згадує, а повідомляє, що Петро подорожує разом з дружиною, як і інші апостоли, риторично запитуючи: "Чи ми права не маємо водити з собою сестру, дружину, як і інші апостоли, і Господні брати, і Кіфа"?

   Перекладач цієї фрази зробив її досить туманною. Петра він називає Кіфою (це арамейське слово, як і грецьке "петрос", воно перекладається як "камінь", але заважає відразу зрозуміти, про яку людину йдеться). Так само двозначним є вислів "сестру, дружину". Що це – свідома ретуш чи невдалий переклад? Сподіваюся дізнатися від знавців першоджерел.

   Так само мене зацікавили слова Павла про те, що Петро далеко не один такий. А це означає, що Павло виключенням вважає, скоріше, власну позашлюбність. Тоді я продовжив пошуки, і з'ясувалося, що одруженими були 7 із 12 найближчих до Христа учнів-апостолів. І родини свої вони не залишали, і з дружинами своїми не жили як брати і сестри. У того самого Петра було 2 дітей. Ця реальність здалася мені набагато цікавішою, ніж художня вигадка Дена Брауна. 

   А ще в мене виникли запитання щодо того, як з церковного передання, з житій і розповідей про апостолів зникли згадки про їхні родини. Про це не цуралися згадувати в Євангелії і в посланнях, але майже повністю забули потім. Чому?

    Я можу зрозуміти Ватикан і Католицьку Церкву, де традиційно і єпископи, і священики є целібатами (неодруженими). Для них Петро – початок ієрархії, і історія про його родину не є актуальною для неодруженого духовенства.
    Православному духовенству "пощастило" більше. Теща була не тільки у апостола Петра, але й у більшості парафіяльних священиків. Однак нащадками апостолів себе вважають єпископи, а вони у нас, як відомо, всі з ченців, що закріплено канонами. Тому відмерлим рудиментом також вважаються слова того ж апостола Павла про те, що єпископ має бути "чоловіком однієї дружини", і говорити про те, що більшість апостолів були одруженими, теж якось недоречно.

    Але якщо ми самі ігноруємо і забуваємо те, про що говорить Святе Письмо, то чому дивуємося і ображаємося на "денів браунів" від мистецтва і літератури?

    Повертаючись до послань апостола Павла і до канонів Православної Церкви, хочу сказати одне – вони однаково з повагою ставляться і до шлюбу, і до чернецтва, вважаючи можливими і нормальними обидва шляхи.

   Цей текст написаний мною не для того, щоб потурбувати чи розхитати канонічні основи церковної ієрархії. Для мене, як людини одруженої, як для священика і як для батька важливо знати і впевнено говорити своїм дітям і парафіянам, що апостоли є не тільки прикладом вірності Христу, але й прикладом подружньої вірності. Зустрівши Христа, вони не перестали бути чоловіками і батьками. Але їхня любов до своїх жінок і дітей преобразилася і наповнилася любов'ю Божою. Це також важливо знати тим, хто сьогодні навертається до віри і Церкви пізніше, ніж зустрічає свою земну любов. Або тим християнським подружжям, які стикаються з тими самими труднощами, що і нерелігійні сім'ї, але на відміну від останніх мають пам'ятати про те, "що те, що Бог з'єднав, людина нехай не розлучає".

 

Блог прот. Георгія Коваленка 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 03.11.2016 в 10:58, Анна Ветрова сказал:

     Виявилося, що про дружину апостола Петра згадує в одному зі своїх послань апостол Павел. І не просто згадує, а повідомляє, що Петро подорожує разом з дружиною, як і інші апостоли, риторично запитуючи: "Чи ми права не маємо водити з собою сестру, дружину, як і інші апостоли, і Господні брати, і Кіфа"?

   Перекладач цієї фрази зробив її досить туманною. Петра він називає Кіфою (це арамейське слово, як і грецьке "петрос", воно перекладається як "камінь", але заважає відразу зрозуміти, про яку людину йдеться). Так само двозначним є вислів "сестру, дружину". Що це – свідома ретуш чи невдалий переклад? Сподіваюся дізнатися від знавців першоджерел.

 

   Справа в тому, що вірш з I-го послання до коринфян 9:5 звучить не так. Після слово "сестру" кома в тексті відсутня, не знаю чому вона є у о.Георгія. Це змусило мене звернутись до грецького тексту, щоб підтвердити свої слова. І в оригіналі написано αδελφην γυναικα, що дослівно можна перекласти як "сестра, яка подібна жінці", тобто сестра по вірі, як виконує те, що належить жінці, тобто являється помічницею. Таким чином, можна написати "сестру-жену", що, на мою думку, дасть більш точний переклад. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Гарна стаття. Нажаль, трапплється, коли одружені люди приходять до Бога, то відкидають можливість подальших нормальних подружніх відносин. Хочуть "покинути" чоловіка чи то дружину, чи, ще гірше, дітей і "слідувати" за Христом. Дуже багато сімей калічиться і руйнується. І це трапляється досить часто. А все через нашу неосвідченність в духовних справах. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 06.11.2016 в 06:32, Николай Несторчук сказал:

Гарна стаття. Нажаль, трапплється, коли одружені люди приходять до Бога, то відкидають можливість подальших нормальних подружніх відносин. Хочуть "покинути" чоловіка чи то дружину, чи, ще гірше, дітей і "слідувати" за Христом. Дуже багато сімей калічиться і руйнується. І це трапляється досить часто. А все через нашу неосвідченність в духовних справах. 

 

Недавно был в лавре, наткнулся на интересную картину сидя в трапезной. Сидит женщина с ребенком и к ним пришел какой-то лаврский священник. Видимо договорились о встрече, иль духовник, не знаю. Не осудите, я не слушал намеренно, просто громко разговаривали. Ну и она ему изливает какой там муж плохой, чуть ли её не домогается. А он сидит и только головой кивает и говорит "терпи". Это как понимать??? Это так должно быть чтоль?? Чему учит этот священник, если можно так его назвать вообще?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
11 минуту назад, Андрей Мельниченко сказал:

 

Недавно был в лавре, наткнулся на интересную картину сидя в трапезной. Сидит женщина с ребенком и к ним пришел какой-то лаврский священник. Видимо договорились о встрече, иль духовник, не знаю. Не осудите, я не слушал намеренно, просто громко разговаривали. Ну и она ему изливает какой там муж плохой, чуть ли её не домогается. А он сидит и только головой кивает и говорит "терпи". Это как понимать??? Это так должно быть чтоль?? Чему учит этот священник, если можно так его назвать вообще?

 

Как минимум, вы должны понимать, что вы не знаете сути проблемы и всей истории. Я все-таки имею надежду, что в связи с этими обстоятельствами, вы поняли священника превратно. Вы правы, так действительно быть не должно, не думаю что там именно это имелось ввиду. Впредь, этому духовнику стоило бы подбирать другие места для подобных частных бесед, чтобы не смущать людей.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 минут назад, Мысив Макарий сказал:

 

Как минимум, вы должны понимать, что вы не знаете сути проблемы и всей истории. Я все-таки имею надежду, что в связи с этими обстоятельствами, вы поняли священника превратно. Вы правы, так действительно быть не должно, не думаю что там именно это имелось ввиду. Впредь, этому духовнику стоило бы подбирать другие места для подобных частных бесед, чтобы не смущать людей.

 

Наверное вы правы...и я просто погорячился...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Андрей Мельниченко сказал:

...Чему учит этот священник, если можно так его назвать вообще?

 

1 час назад, Андрей Мельниченко сказал:

Наверное вы правы...и я просто погорячился...

Андрей, да я смотрю у Вас круто меняется точка зрения. Горячий мужчина!

 

1 час назад, Мысив Макарий сказал:

Как минимум, вы должны понимать, что вы не знаете сути проблемы и всей истории.

Без комментариев.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 21.11.2016 в 17:14, Андрей Мельниченко сказал:

Ну и она ему изливает какой там муж плохой, чуть ли её не домогается. А он сидит и только головой кивает и говорит "терпи". Это как понимать??? Это так должно быть чтоль??

Ой, лихо це! Не розумію, чому у жінок з'являються такі питання? І чому вони з ними йдуть до Лаври? Все перевернулося з ніг на голову. Це що, неофітство? Чи наслідок прочитаних книжок сумнівного змісту?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу